Eneco


Eneco

4 op basis van 102 stemmen


Energieleverancier Eneco is één van de drie energiereuzen die Nederland kent. Samen met Nuon en Essent bedient Eneco een zeer groot deel van de Nederlandse energiemarkt. Dit doet het onder het merk Eneco, maar ook via het onderliggende energiemerk Oxxio. Eneco heeft ruim 3.000 werknemers in dienst en heeft een totaal klantenportfolio van ongeveer 2 miljoen huishoudens in Nederland. Daarnaast bedient het meer dan 40.000 grootzakelijke energieklanten. Naast deze activiteiten binnen de Nederlandse markt richt Eneco zich ook op de energiemarkt in Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië en België. Hierbij ligt zich enkele jaren de focus vooral op duurzaamheid. Niet voor niets dat Eneco een 7,9 ontvangt in het jaarlijkse duurzaamheidsonderzoek van onder andere de Greenpeace en Natuur & Milieu. Hiermee is het veruit de duurzaamste energiereus in Nederland! Ook kiezen voor duurzame energie en een betrouwbare levering? Bereken dan uw maandtarief op de website van Eneco!

Bedrijfsgegevens

Naam: Eneco (RWE)
Actief in: Europa.
Markt: Particulier en Zakelijk.

Adres: Postbus 1014
3000 BA Rotterdam

Vergunninghouder Electriciteit: Ja.
Vergunninghouden Gas: Ja.
Lid geschillencommissie: Ja.

Algemene voorwaarden.

Beoordelingen Eneco

Een beoordeling toevoegen kan onder aan de pagina.




Eneco


SKU



UPC



Model


ENECO

Schandalig!

Fijn dat er een mijn eneco app is die precies aangeeft of je moet bijbetalen of geld terug krijgt...

De app geeft aan dat w

Jan 13, 2017 by Anoniem

Naam: Tim Peeters • 
Woonplaats: Veldhoven • 
Titel: Eindnota 

ENECO

Schandalig!

Fijn dat er een mijn eneco app is die precies aangeeft of je moet bijbetalen of geld terug krijgt...

De app geeft aan dat wij €1680 zouden terug krijgen. 1 maand later geeft de app aan dat het is bijgewerkt en dat we €2260 euro moeten terug krijgen.

Dus verlaag ik mijn maand termijn van 350 euro naar 324 euro.

We gaan verhuizen en willen eneco incl. Toon meenemen naar onze nieuwe woning.

De eindnota word opgemaakt en gemailt.

MOOI !!!

In de mail zit een bijlage van ons verbruik. En wat schetst mijn verbazing...

WE KRIJGEN GEEN GELD TERUG, MAAR WE MOETEN €831,94 BIJBETALEN !!!

Verschil van een goede €3000 euro !!!

Volgens de klantenservice van eneco, niet hun probleem. Ik moet maar contact opnemen met de netbeheerder en vragen of er een storing is geweest?!?!

(Storing van €3000 euro)

Natuurlijk kan ik ook NIET meer in de mijn eneco app om een screenshot te maken van het terug te krijgen bedrag. Want wij zijn geen "klant" meer!

Hopende op een goede afloop, wat eneco mij NIET kan garanderen volgens de vriendelijke vrouw van de klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Tim Peeters



Zelf ben ik met mijn gezin al meer dan 4 jaar klant bij Eneco energie. Geen echte klachten gehad, snel geholpen, vriendelijk personeel.

Dec 14, 2014 by Anoniem

Naam: S. • 
Woonplaats: Amsterdam • 
Titel: Nogsteeds tevreden 

Zelf ben ik met mijn gezin al meer dan 4 jaar klant bij Eneco energie. Geen echte klachten gehad, snel geholpen, vriendelijk personeel.



Eenvoudig en snelle overstap, duidelijke communicatie en verder geen enkel probleem ervaren.

Dec 14, 2014 by Anoniem

Naam: D.F. • 
Titel: Top 

Eenvoudig en snelle overstap, duidelijke communicatie en verder geen enkel probleem ervaren.



Afgelopen jaren bij Eneco gezeten. We hebben nooit problemen gehad. Contract loopt nu af en overgestapt op een andere aanbieder die nu goedkoper is da

Nov 08, 2014 by Anoniem

Naam: M.M. • 
Woonplaats: Tiel • 
Titel: Geen problemen 

Afgelopen jaren bij Eneco gezeten. We hebben nooit problemen gehad. Contract loopt nu af en overgestapt op een andere aanbieder die nu goedkoper is dan Eneco. Waarschijnlijk is dat gewoon bij elke energieleverancier zo, dat als je een nieuwe klant wordt je meer korting krijgt dan als je een bestaande klant bent. Geen probleem, gewoon rondkijken dus.



Ik heb nooit problemen gehad met Eneco, energie regelen was heel gemakkelijk en de klantenservice was heel vriendelijk. Ik heb geen enkel negatief pun

Nov 02, 2014 by Anoniem

Naam: Berry • 
Woonplaats: Leusden • 
Titel: Uitstekend maar duur 

Ik heb nooit problemen gehad met Eneco, energie regelen was heel gemakkelijk en de klantenservice was heel vriendelijk. Ik heb geen enkel negatief punt. Het is zelfs zo dat als ze me een aanbod doen met hetzelfde bedrag als waarvoor ik nu energie heb afgesloten dat ik bij Eneco blijf.



Nu maar hopen dat het hard waait dit jaar xD

Aug 12, 2014 by Anoniem

Naam: Lisanne • 
Titel: Hollandse wind 

Nu maar hopen dat het hard waait dit jaar xD






3.8
5.0

6
6
ENECO

Schandalig!

Fijn dat er een mijn eneco app is die precies aangeeft of je moet bijbetalen of geld terug krijgt...

De app geeft aan dat wij €1680 zouden terug krijge

Eneco


Betalingsgegevens

Acceptgiro: Ja. (Mogelijk)
Kosten: €2,00 per acceptgiro.
Automatisch incasso: Ja. (Mogelijk)
Kosten 1e herinnering: €0,-
Kosten 1e herinnering: €20,-

Voorschotsgegevens

Wijziging mogelijk: Ja.
Methode: Online of per telefoon.
Hoeveelheid: Onbeperkt.
Verlaging: Onbeperkt.
Verhoging: Onbeperkt.

Online diensten

Online meterstanden doorgeven.
Een verhuizing doorgeven.
Maandvoorschot wijzigen.
Persoonlijke gegevens wijzigen.
Maandfactuur bekijken.
Energieverbruik bekijken.

Duurzaamheid

Bij Eneco ontvangt u altijd groene stroom. Deze energie bestaat uit een mix van wind- en een klein beetje zonne-energie uit Europa. Naast dit standaard product kunt u tevens kiezen voor Eneco HollandseWind, dit is 100% duurzame windstroom uit ons eigen land. U ontvangt dus standaard duurzame energie, en u kunt zelf nog eens kiezen voor een extra duurzame keuze!

Direct naar;

 

Tijdelijk online aanbod; €175,00 Korting bij Eneco

Wanneer u nu overstapt naar Eneco dan kunt u profiteren van een exclusief online aanbod. Met dit aanbod profiteert u van €175,00 korting bij stroom en gas. Daarnaast ontvangt u 1 jaar lang stroom en gas tegen vaste lage tarieven. Dit betekent dat u geen last hebt van eventuele prijsstijgingen. Profiteer ook van 100% groene stroom en ontvang ook €175,00 extra korting op uw energierekening. En overstappen? Dat neemt Eneco u volledig uit handen! Wel zo eenvoudig. Benieuwd wat u gaat betalen? Bereken dan uw maandtarief op de website van Eneco!

Tijdelijk Online Aanbod; Ontvang €175 Korting bij Eneco

 

Waarom Eneco?

EnecoEneco verwelkomt u graag in de nieuwe wereld. Een wereld vol groene energie! Kies ook voor energie uit duurzame bronnen. Energie die is opgewekt zonder het uitstoten van schadelijke CO2-stoffen. En kiezen voor Eneco is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor uw jaarlijkse energierekening. Zo helpt Eneco u graag met het besparen van energie door middel van nieuwe slimme innovaties. Hierbij ligt momenteel vooral de focus op de slimme Toon thermostaat. Een handige slimme thermostaat die u inzicht geeft en helpt met het besparen van energie. Naast deze voordelen profiteert u bij Eneco van een prima service (7,4 gemiddeld) en een handige online omgeving waarin u onder andere uw maandtarief kunt wijzigen. Meer weten of direct uw maandtarief bereken? Ga dan naar de website van Eneco!

 

Voordelen

 
Voordelen Eneco Altijd 100% Groene Stroom!Voordelen Eneco Ontvang Toon gratis t.w.v. €275,00.
Voordelen Eneco Eenvoudig zelf duurzame energie opwekken.Voordelen Eneco Kies voor een vast of flexibel energiecontract.
Voordelen Eneco Regel zelf online uw energiezaken.Voordelen Eneco Overstappen is zo geregeld!
Voordelen Eneco Duurzaamste energiereus van Nederland.Voordelen Eneco Handige extra diensten zoals CV-ketel onderhoud.

 

Overstappen naar Eneco

Wilt u ook overstappen naar Eneco? Dat is heel eenvoudig en in enkele minuten geregeld. Klik op deze link om naar de website van Eneco te gaan. Kies hier uw energieproduct en voer uw woongegevens in. Wanneer u dit hebt gedaan kunt u uw verbruiksgegevens invoeren om uw maandtarief te berekenen. Wanneer u uw verbruik niet weet kunt u deze ook schatten met een handige module. Klik vervolgens op ‘’Bereken’’ om verder te gaan. Tevreden met het maandtarief? Klik dan op ‘’Kies’’ om verder te gaan.

Neem nogmaals uw bestelling door en klik op ‘’Ga verder’’ om verder te gaan. Voer vervolgens enkele persoonlijke gegevens in om uw aanmelding af te ronden. Wanneer u alle informatie correct hebt ingevuld dan kunt u aanmelding versturen. U ontvangt vervolgens direct bevestiging en uw bedenktijd gaat in. U hebt altijd recht op 14 dagen bedenktijd na uw aanmelding.

Wanneer uw bedenktijd is verstreken zal Eneco uw huidige energieleverancier opzeggen. Zelf hoeft u enkel eenmalig uw meterstanden door te geven. Zo eenvoudig is het! A met al kan uw overstap in enkele weken geregeld zijn. Benieuwd wat u kunt besparen? Ga dan naar de website van Eneco!

 

Energiepakketten Eneco

Wanneer u nu kiest voor Eneco dan kunt u profiteren van diverse voordelige energiepakketten. Zo zet u uw tarieven met 1 Jaar Vast voor 12 maanden vast. Hierdoor hebt u geen last van prijsstijgingen. Daarnaast ontvangt u ook nog eens €175,00 korting. Naast dit energiepakket kunt u uw tarieven ook voor een langere periode vastzetten. Hierdoor hebt u nog meer zekerheid. Wanneer u uw tarieven nu 3 Jaar Vast zet dan ontvang u Toon voor slechts €99,00. Inclusief gratis installatie! En kiest u voor Eneco 4 Jaar Vast? Dan ontvangt u Toon helemaal gratis! Check hieronder waar u momenteel voor kunt kiezen!

1 Jaar Vast

3 Jaar Vast

4 Jaar Vast

12 maanden zekerheid.36 maanden zekerheid.48 maanden zekerheid.
Vaste lage tarieven.Vaste lage tarieven.Vaste lage tarieven.
Nu €175,00 Korting!Toon voor €99,00.Ontvang Toon Gratis!

 

Uitgelichte reviews

Onderstaande reviews werden door bezoekers als zeer nuttig ervaren.

We hebben nooit problemen gehad. Contract loopt nu af en overgestapt op een andere aanbieder die nu goedkoper is dan Eneco. Waarschijnlijk is dat gewoon bij elke energieleverancier zo, dat als je een nieuwe klant wordt je meer korting krijgt dan als je een bestaande klant bent. Geen probleem, gewoon rondkijken dus.

M.M.

Ik heb nooit problemen gehad met energieleverancier Eneco, energie regelen was heel gemakkelijk en de klantenservice was heel vriendelijk. Ik heb geen enkel negatief punt. Het is zelfs zo dat als ze me een aanbod doen met hetzelfde bedrag als waarvoor ik nu energie heb afgesloten dat ik bij Eneco blijf.

Berry

Opzeggen

Wilt u uw contract met Eneco opzeggen? Neem dan contact op met de klantenservice. Dit kunt u doen door te bellen met 088-8955 955. Kies na het bellen direct voor optie 2 (opzeggen). Voor een gesprek betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten. Wanneer u wilt overstappen hoeft u uw energieleverancier overigens niet op te zeggen. Dit regelt uw nieuwe energieleverancier namelijk! Benieuwd welke voordelige energieleverancier uw energiecontract wil opzeggen? Vergelijk het hieronder met onze handige energievergelijker!

 

Verlengen

Bent u tevreden over Eneco? Dat kunt u er voor kiezen om uw energiecontract te verlengen. Wij raden dit overigens niet aan aangezien overstappen altijd voordeliger is. Hierdoor ontvangt u namelijk hogere kortingen en meer voordeel. Toch verlengen? Bel dan met de klantenservice via 010 890 9601. Via de klantenservice ontvangt u daarna een nieuw verlengaanbod. Wij raden u aan dit aanbod met de huidige markt te vergelijken. Zo weet u precies hoe voor- of nadelig de energietarieven van Eneco zijn.

 

Klantenservice

Via de klantenservice van Eneco kunt u een hoop zaken regelen. U kunt de klantenservice van Eneco bereiken via Twitter, Facebook of telefoon. Bellen kan naar 088 - 8 955 955. Het is ook mogelijk om een bericht te versturen via het contactformulier op de website. Eventuele brieven kunt u versturen naar onderstaande adres. Gaat u verhuizen of wilt u uw gegevens wijzigen? Dit kan veelal ook via de online omgeving ‘’Mijn Eneco’’. Vaak is dit eenvoudiger dan contact opnemen met de klantenservice.

Postadres
Eneco Consumenten
Postbus 1014
3000 BA Rotterdam

 

Klachten

Heb u een klacht? Vul dan het klachtenformulier op de website van Eneco in. Na het insturen ontvangt u altijd een bevestiging en binnen enkele weken een inhoudelijk reactie.

 

Storingen

Heeft u last van een storing? Geef deze dan door via het gratis telefoonnummer 0800-9009. Dit telefoonnummer is 24/7 bereikbaar voor al uw stortingen op het gebied van stroom en gas. Bent u toch nog niet tevreden met de oplossing? Laat dit dan weten. En komen jullie er samen echt niet uit? Dan kunt u altijd nog contact opnemen met bijvoorbeeld de Geschillencommissie.

 

Verhuizen

Wanneer u gaat verhuizen dan verhuist uw energiecontract in principe gewoon mee. U kunt u verhuizing via uw Mijn Eneco omgeving doorgeven. Dit kost slecht enkele minuten. Wanneer u dit tijdig doet dan zorgt Eneco er voor dat uw energiecontract gewoon meeverhuist.

Tip: Check na uw verhuizing of u nog steeds wel voordelig uit bent bij Eneco. Het is goed mogelijk dat uw verbruik gewijzigd is omdat u verhuist ben. Zo kan uw woonoppervlakte zijn gewijzigd. Of het aantal bewoners. Dit heeft allemaal invloed op uw energierekening. Dus check na uw verhuizing weer waar u het goedkoopste uit bent!

 

Vergelijken

Benieuwd wat u bij Eneco gaat betalen? Maak dan gebruik van onze vergelijker. Met onze energievergelijker vergelijkt u eenvoudig de energiepakketten van Eneco en andere energieleveranciers. Zo ziet u in enkele klikken waar u het goedkoopst uit bent!

 

Ervaring Eneco

Bekijk hieronder ervaringen en beoordelingen van andere consumenten. Zelf een beoordeling toevoegen? Klik dan op onderstaande button.

 
Laat nu een review achter en maak kans op een €100,00 Bol.com cadeaukaart!

Voeg een beoordeling toe.


Beoordeling toevoegen
* Verplichte velden

Eneco SKU UPC Model
ENECOSchandalig!Fijn dat er een mijn eneco app is die precies aangeeft of je moet bijbetalen of geld terug krijgt...De app geeft aan dat w
Jan 13, 2017 by Anoniem
Naam: Tim Peeters • 
Woonplaats: Veldhoven • 
Titel: Eindnota 

ENECO

Schandalig!

Fijn dat er een mijn eneco app is die precies aangeeft of je moet bijbetalen of geld terug krijgt...

De app geeft aan dat wij €1680 zouden terug krijgen. 1 maand later geeft de app aan dat het is bijgewerkt en dat we €2260 euro moeten terug krijgen.

Dus verlaag ik mijn maand termijn van 350 euro naar 324 euro.

We gaan verhuizen en willen eneco incl. Toon meenemen naar onze nieuwe woning.

De eindnota word opgemaakt en gemailt.

MOOI !!!

In de mail zit een bijlage van ons verbruik. En wat schetst mijn verbazing...

WE KRIJGEN GEEN GELD TERUG, MAAR WE MOETEN €831,94 BIJBETALEN !!!

Verschil van een goede €3000 euro !!!

Volgens de klantenservice van eneco, niet hun probleem. Ik moet maar contact opnemen met de netbeheerder en vragen of er een storing is geweest?!?!

(Storing van €3000 euro)

Natuurlijk kan ik ook NIET meer in de mijn eneco app om een screenshot te maken van het terug te krijgen bedrag. Want wij zijn geen "klant" meer!

Hopende op een goede afloop, wat eneco mij NIET kan garanderen volgens de vriendelijke vrouw van de klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Tim Peeters


Zelf ben ik met mijn gezin al meer dan 4 jaar klant bij Eneco energie. Geen echte klachten gehad, snel geholpen, vriendelijk personeel.
Dec 14, 2014 by Anoniem
Naam: S. • 
Woonplaats: Amsterdam • 
Titel: Nogsteeds tevreden 

Zelf ben ik met mijn gezin al meer dan 4 jaar klant bij Eneco energie. Geen echte klachten gehad, snel geholpen, vriendelijk personeel.


Eenvoudig en snelle overstap, duidelijke communicatie en verder geen enkel probleem ervaren.
Dec 14, 2014 by Anoniem
Naam: D.F. • 
Titel: Top 

Eenvoudig en snelle overstap, duidelijke communicatie en verder geen enkel probleem ervaren.


Afgelopen jaren bij Eneco gezeten. We hebben nooit problemen gehad. Contract loopt nu af en overgestapt op een andere aanbieder die nu goedkoper is da
Nov 08, 2014 by Anoniem
Naam: M.M. • 
Woonplaats: Tiel • 
Titel: Geen problemen 

Afgelopen jaren bij Eneco gezeten. We hebben nooit problemen gehad. Contract loopt nu af en overgestapt op een andere aanbieder die nu goedkoper is dan Eneco. Waarschijnlijk is dat gewoon bij elke energieleverancier zo, dat als je een nieuwe klant wordt je meer korting krijgt dan als je een bestaande klant bent. Geen probleem, gewoon rondkijken dus.


Ik heb nooit problemen gehad met Eneco, energie regelen was heel gemakkelijk en de klantenservice was heel vriendelijk. Ik heb geen enkel negatief pun
Nov 02, 2014 by Anoniem
Naam: Berry • 
Woonplaats: Leusden • 
Titel: Uitstekend maar duur 

Ik heb nooit problemen gehad met Eneco, energie regelen was heel gemakkelijk en de klantenservice was heel vriendelijk. Ik heb geen enkel negatief punt. Het is zelfs zo dat als ze me een aanbod doen met hetzelfde bedrag als waarvoor ik nu energie heb afgesloten dat ik bij Eneco blijf.


Nu maar hopen dat het hard waait dit jaar xD
Aug 12, 2014 by Anoniem
Naam: Lisanne • 
Titel: Hollandse wind 

Nu maar hopen dat het hard waait dit jaar xD


3.8 5.0 6 6 ENECOSchandalig!Fijn dat er een mijn eneco app is die precies aangeeft of je moet bijbetalen of geld terug krijgt...De app geeft aan dat wij €1680 zouden terug krijge Eneco