Vandebron

Over

Energieleverancier Vandebron zet de bestaande energiemarkt flink op zijn kop! Net als veel andere opkomende initiatieven zoals Uber en Airbnb ontwricht Vandebron de huidige energiemarkt. Via dit nieuwe (energie) initiatief kunnen onafhankelijke producenten van duurzame energie, zoals een boer met een windmolen, rechtstreeks hun energie verkopen aan de Nederlandse consument. Hierdoor worden energiebedrijven buiten spel gezet en kunnen consumenten profiteren van voordelige duurzame energie uit eigen land.  Goeie energie krijg je namelijk rechtstreeks Vandebron! Benieuwd wat u betaald voor 100% groene energie rechtstreeks Vandebron? Bereken het zelf op de website van Vandebron!

Gegevens

Bedrijfsgegevens

Naam: Vandebron
Actief in: Nederland
Markt: Particulier

Adres: Herengracht 545
1017BW Amsterdam

Vergunninghouder Elektriciteit: Ja.
Vergunninghouder Gas: Ja.
Lid geschillencommissie: Ja.

Betaling en Termijnen

Betalingsgegevens

Acceptgiro: Nee.
Automatisch incasso: Ja. (Mogelijk)
Kosten 1e herinnering: Gratis
Kosten verhuizing: Gratis

Voorschotsgegevens

Wijziging mogelijk: Ja.
Methode: Telefonisch.
Hoeveelheid: Onbeperkt.
Verlaging: Maximaal 25%
Verhoging: Maximaal 100%

Extra diensten

Online diensten

Energieboer kiezen
Overstappen
Online meterstanden doorgeven.
Online gegevens wijzigen.
Facturen bekijken.

Overige

Overige

Duurzaamheid: Zeer duurzame energie
Verdeling: Afhankelijk van gekozen energieproducent

Downloads

Stroometiket
Algemene voorwaarden

Vandebron vergelijken

Wilt u uw maandtarief bij Vandebron vergelijken met andere energieleverancier binnen de markt? Of overweegt u over te stappen maar wilt u toch nog checken of het niet ergens anders voordeliger kan? Voer dan hieronder uw verbruik in en check direct waar u het voordeligste uit bent. Besparen was nog nooit zo eenvoudig!

 

Waarom kiezen voor Vandebron?

energieleverancier-vandebronVandebron is momenteel bezig met een sterke groei. Dit komt onder andere door recordinvesteringen van onder andere de Rabobank, Triodosbank en het WNF en het winnen van diverse awards en prijzen. Klanten kunnen zelf hun energie kiezen uit verschillende energiebronnen zoals bio-, wind- of zonne-energie. Een energieproject kiezen kan onder andere op basis van prijs, afstand en de producent. Zo kunt u energie afnemen van ”opwekkers” bij u in de buurt of van een boer in een klein dorpje in Friesland! Kies ook voor echt duurzame energie en help mee aan een schonere toekomst! Via onze vergelijker kunt u momenteel een 100% duurzaam product afnemen met €257,00 cashback. Hierdoor is Vandebron nog eens een voordelige keuze ook!

Voordelen

Voordelen Vandebron Energie rechtstreeks Vandebron!Voordelen Vandebron Eenvoudig en snel overstappen.
Voordelen Vandebron Altijd 100% duurzaam!Voordelen Vandebron Altijd een eerlijke prijs.
Voordelen Vandebron Pak nu €300,00 korting!Voordelen Vandebron Kies voor een scherp vast energietarief.
Voordelen Vandebron Ondersteund door de Rabobank en het WNF.Voordelen Vandebron Al tienduizenden gingen u voor!

 

Video Vandebron

Kennis maken met energieleverancier Vandebron in 90 seconden? Bekijk dan onderstaande video en kom alles te weten over dit unieke project!

 

Overstappen naar Vandebron energie

Overstappen naar echt duurzame energie van de bron is heel eenvoudig. Al meer dan 30.000 mensen gingen u voor! Voer online uw verbruik in en zie meteen hoeveel u per maand gaat betalen. Tevens ziet u ook direct hoeveel u bespaart ten opzichte van de grote energiebedrijven. Tevreden? Vul dan uw gegevens in en zet de overstap in gang. Na uw 2 weken bedenktijd zal Vandebron uw oude energiecontract, wanneer mogelijk, opzeggen en alles in orde maken. Als laatste hoeft u alleen eenmalig uw meterstanden door te geven zodat uw huidige energieleverancier een juiste eindafrekening kan maken. Benieuwd wat u per maand gaat betalen? Bereken het zelf op de website van Vandebron!

 

Hoe kan ik overstappen naar Vandebron?

Klik hier op ”Bereken je maandbedrag” en kies of u energie wilt uit een specifieke bron of dat u graag de goedkoopste optie wilt zien. Voer vervolgens uw verbruik in en klik op ”Verder”. Wanneer u dit hebt gedaan kunt u direct kiezen voor de goedkoopste optie of voor een specifieke energiebron (bio, wind of zon).

Wanneer u een energiebron heeft gekozen kunt u de looptijd van uw overeenkomst kiezen. U kunt er voor kiezen om uw tarieven 1 of 3 jaar vast te zetten. Hierdoor heb u geen last van eventuele prijsstijgingen. Daarnaast kunt u ook kiezen voor een flexibel Variabel energiepakket. Hiermee ontvangt u altijd energie tegen actuele tarieven.

Na uw keuze kunt u uw aanmelding afronden door het invullen van enkele persoonlijke gegevens. Wanneer u dit gedaan hebt ontvangt u een bevestiging per email en gaan uw 14 dagen bedenktijd in. Na uw bedenktijd zal Vandebron uw oude energieleverancier opzeggen. Meer weten? Check dan de website van Vandebron!

 

Overstappen naar Energieleverancier VandeBron

 

Reviews Vandebron

In de afgelopen maanden hebben we via GoedkopeEnergieenGas.nl een hoop klachten ontvangen omtrent Vandebron. Hierbij gingen de klachten voornamelijk om de klantenservice. Deze zou zeer slecht bereikbaar zijn, vooral telefonisch is er niet doorheen te komen. Om deze reden zetten wij onze vraagtekens bij de klantgerichtheid van Vandebron.

Naast deze klachten presenteert Vandebron overigens zeer nette cijfers op haar website. Zo scoort de energieleverancier een 8,9 op een onafhankelijk klantenbeoordelingsplatform. Daarnaast krijgt Vandebron een 9,0 voor het overstapproces en zou 97% van de klanten Vandebron aanraden. Hieruit blijkt dat overstappers waarschijnlijk vooral klachten communiceren via overige websites, en niet via Vandebron zelf.

 

Vandebron beoordelingen

1,6
1,6 van 5 sterren (op basis van 5 reviews)
Uitstekend0%
Heel goed20%
Gemiddeld0%
Slecht0%
Verschrikkelijk80%

Laatste beoordelingen

Het klopt niet

november 27, 2020

Mijn facturen kloppen niet. De berekeningen komen niet overeen met wat op het blad staat, of ze kunnen niet rekenen of er is iets dubieus aan de hand. Ze willen mijn facturen niet corrigeren. Mijn contract vaste tarieven zijn ook anders dan uiteindelijke factuur, hoger dan contract.

Geld wat je jaarlijks moet terug krijgen, krijg je niet. Ze verrekenen dit met het nieuwe jaar, terwijl dit nergens zichtbaar is. Wanneer je contact met klantenservice hebt, krijg je steeds een andere antwoord. Je hebt recht op geld teruggave en correcte overzicht maar dat krijg je niet bij vandebron. Spuugzat met deze energiebedrijf. Ik heb ook mijn geld hard nodig, geef het dan ook terug! En zorg voor correcte facturen!

Kevin

Oordeel zelf

april 6, 2020

Ik beperk me maar tot de feiten, oordeel zelf:

– 24 Februari: Eerste jaarfactuur, we krijgen €173,60 terug, met name door laag stroomverbruik (zonnepanelen)

– 17 maart: ik bedenk me opeens dat de €100,- welkomskorting niet op mijn factuur stond: mailtje naar de klantenservice

– 17 maart; snelle reactie: ‘Ik zie inderdaad dat je recht hebt op de korting, ik ga hier meteen achteraan!’

– 17 maart (’s avonds): een nieuwe factuur. Niet met de welkomskorting, wel met een uit de lucht gegrepen meterstand die 2.506 kwh hoger ligt.

– 17 maart (’s avonds): ik mail meteen dat de meterstand niet klopt. Ik mis ook mijn welkomskorting nog steeds

– 18 maart: bericht van Vandebron. ‘Op de oorspronkelijke energienota was nauwelijks elektriciteit meegenomen. Wij hebben bij Liander, een verbruikscorrectie aangevraagd. Hieruit kwam een verbruik van 2506 kWh. Aan de hand hiervan is een correctienota opgesteld.’

– 18 maart: Zelf Liander gebeld om de eindstand van mijn op 12 december vervangen ouderwetse meter op te vragen. Die bleek 67 kwh lager dan de laatste opname in januari 2019, en niet 2.506 kwh hoger. We hebben zonnepanelen. Liander bevestigt de juiste stand met een zgn. meterbon.

– 18 maart: Meterbon + uitleg gemaild naar Vandebron. Met ook verzoek mijn welkomskorting nog te betalen.

– 19 maart: Reactie van Vandebron: Hartelijk bedankt voor het doorsturen van de meterbon. We gaan de meterbon voor je verwerken. Als we meer informatie hebben nemen we contact op.

– 24 maart: naast mijn maandelijkse termijnbedrag wordt €173,60 én €389,16 geincasseerd voor de ‘gecorrigeerde’ jaarnota 2019.

– 25 maart: ik storneer deze onrechtmatige incasso’s

– 26 maart: de klantenservice maar eens telefonisch gebeld. Boodschap: ‘we gaan het uitzoeken en zetten in het systeem dat er geen aanmaning uitgaat. Uw welkomskorting krijgt u niet, want er is twee keer een bedrag gestorneerd. We bevestigen de afspraken op de mail’

– 2 april: geen bevestiging gehad. Er komt wel een aanmaning binnen….

Steven

Spijt

januari 3, 2020

Spijt dat ik net mijn contract met een jaar heb verengt bij van de Bron. 14 december 2018 overgegaan naar van de Bron, op 17 december 2018 werd mijn eerste termijn automatisch afgeschreven, op 20 december 2018 werd voor de 2e keer het termijn bedrag afgeschreven, bellen want 320 euro energie afschrijven is best veel vooral in de dure december maand, Dit bedrag zou met de eerst komende jaarafrekening worden verrekend. Afijn de jaarafrekening zojuist ontvangen, wat schetst mijn verbazing, bijbetalen en dit terwijl wij zeker rond de 500 euro elk jaar terug ontvingen van onze toenmalige energie leverancier. Wat staat er ook op de jaarafrekening, 12 betaalde termijnen en niet 13… bellen, nee dit klopt wel want dit is een soort waarborg welke je terugontvangt met de eindafrekening.. nou dit was verleden jaar toch een ander verhaal, bij mij heeft een jaar nog altijd 12 maanden en tot nu toe hebben we in totaal al 14 x een termijn betaald (14e termijn voor januari 2020 vooruit betalen) waarvan er maar 12 te zien zijn op de jaarafrekening, maar mijn bankafschriften zeggen toch echt wat anders.. dus mensen opgelet en kijk je bankafschriften na want voordat je het weet ben je na een jaar mooi een betaald termijn kwijt in een soort van Waarborg fonds van van de Bron. Het klopt allemaal voor geen meter hoe ze aan het goochelen zijn bij van de Bron maar dit heeft nog een staartje en zodra het kan ben ik weg bij van de Bron.

Anna

Jammer

december 24, 2019

door essent zijn overgenomen is funest, ik weet het zeker weer het grote geld erg jammer ze waren zo goed bezig, jammer dat ik een 3 jarig contract heb maar zeg het toch op als het lukt.

p.dijkstra

Op lange termijn duur

november 10, 2019

Goed maar niet voor vaste klanten(Wel voor nieuwe meer korting. Goedkopere PRIJZEN!!!!!

Arie

 

Ervaring met Vandebron toevoegen

Hebt u ervaring met energieleverancier Vandebron? Laat dan uw beoordeling achter en help andere consumenten met het vinden van een nieuwe energieleverancier. Na goedkeuring door de redactie zal uw klantbeoordeling overschijnen.

Laat nu een review achter en maak kans op een €100,00 Bol.com cadeaukaart!

koen-verkerk-goedkope-energie-en-gas
Energie expert bij GoedkopeEnergieenGas.nl | Website | + berichten

Mijn naam is Koen Verkerk. Ik ben de website GoedkopeEnergieenGas.nl in 2014 gestart om mensen bewuster te maken van het geld dat men kan besparen door af en toe een blik te werpen op hun energiezaken. In de bijna 10 jaar dat ik al blog via deze website heb ik al duizenden mensen geholpen met een overstap. Daarnaast heb ik honderden artikelen geschreven over relevante vraagstukken.

Ik schrijf momenteel dagelijks over ontwikkelingen binnen de energiemarkt. Zo weet ik alles van de huidige gasprijs. Ook weet ik van alles over de gemiddelde kosten voor gas water en licht. Daarnaast vertel ik u hoe u eenvoudig energie kunt en besparen en waar de beste acties van dit moment zijn. Hierdoor krijgt u meer inzicht in uw persoonlijke situatie en kunt u flink geld besparen.

In mijn vrije tijd sport ik graag. Ik hou onder andere van wielrennen en boksen. Daarnaast doe ik graag leuke dingen met vrienden en familie en drink ik graag een goed glas whisky.

Heeft u een vraag over iets wat ik heb geschreven? Of over uw persoonlijke energiesituatie? Neem dan contact met mij op via email. Voor vragen over een specifiek onderwerp kunt u ook in onze F.A.Q. terecht.

Ook te bereiken via

LinkedIn

X (Twitter)

Inhoudsopgave