Over
Gegevens
Bedrijfsgegevens
Naam: Vandebron
Actief in: Nederland
Markt: Particulier
Adres: Herengracht 545
1017BW Amsterdam
Vergunninghouder Elektriciteit: Ja.
Vergunninghouder Gas: Ja.
Lid geschillencommissie: Ja.
Betaling en Termijnen
Betalingsgegevens
Acceptgiro: Nee.
Automatisch incasso: Ja. (Mogelijk)
Kosten 1e herinnering: Gratis
Kosten verhuizing: Gratis
Voorschotsgegevens
Wijziging mogelijk: Ja.
Methode: Telefonisch.
Hoeveelheid: Onbeperkt.
Verlaging: Maximaal 25%
Verhoging: Maximaal 100%
Extra diensten
Online diensten
Energieboer kiezen
Overstappen
Online meterstanden doorgeven.
Online gegevens wijzigen.
Facturen bekijken.
Overige
Overige
Duurzaamheid: Zeer duurzame energie
Verdeling: Afhankelijk van gekozen energieproducent
Downloads
Vandebron vergelijken
Wilt u uw maandtarief bij Vandebron vergelijken met andere energieleverancier binnen de markt? Of overweegt u over te stappen maar wilt u toch nog checken of het niet ergens anders voordeliger kan? Voer dan hieronder uw verbruik in en check direct waar u het voordeligste uit bent. Besparen was nog nooit zo eenvoudig!
Waarom kiezen voor Vandebron?
Vandebron is momenteel bezig met een sterke groei. Dit komt onder andere door recordinvesteringen van onder andere de Rabobank, Triodosbank en het WNF en het winnen van diverse awards en prijzen. Klanten kunnen zelf hun energie kiezen uit verschillende energiebronnen zoals bio-, wind- of zonne-energie. Een energieproject kiezen kan onder andere op basis van prijs, afstand en de producent. Zo kunt u energie afnemen van ”opwekkers” bij u in de buurt of van een boer in een klein dorpje in Friesland! Kies ook voor echt duurzame energie en help mee aan een schonere toekomst! Via onze vergelijker kunt u momenteel een 100% duurzaam product afnemen met €257,00 cashback. Hierdoor is Vandebron nog eens een voordelige keuze ook!
Voordelen | |
---|---|
Energie rechtstreeks Vandebron! | Eenvoudig en snel overstappen. |
Altijd 100% duurzaam! | Altijd een eerlijke prijs. |
Pak nu €300,00 korting! | Kies voor een scherp vast energietarief. |
Ondersteund door de Rabobank en het WNF. | Al tienduizenden gingen u voor! |
Video Vandebron
Kennis maken met energieleverancier Vandebron in 90 seconden? Bekijk dan onderstaande video en kom alles te weten over dit unieke project!
Overstappen naar Vandebron energie
Overstappen naar echt duurzame energie van de bron is heel eenvoudig. Al meer dan 30.000 mensen gingen u voor! Voer online uw verbruik in en zie meteen hoeveel u per maand gaat betalen. Tevens ziet u ook direct hoeveel u bespaart ten opzichte van de grote energiebedrijven. Tevreden? Vul dan uw gegevens in en zet de overstap in gang. Na uw 2 weken bedenktijd zal Vandebron uw oude energiecontract, wanneer mogelijk, opzeggen en alles in orde maken. Als laatste hoeft u alleen eenmalig uw meterstanden door te geven zodat uw huidige energieleverancier een juiste eindafrekening kan maken. Benieuwd wat u per maand gaat betalen? Bereken het zelf op de website van Vandebron!
Hoe kan ik overstappen naar Vandebron?
Klik hier op ”Bereken je maandbedrag” en kies of u energie wilt uit een specifieke bron of dat u graag de goedkoopste optie wilt zien. Voer vervolgens uw verbruik in en klik op ”Verder”. Wanneer u dit hebt gedaan kunt u direct kiezen voor de goedkoopste optie of voor een specifieke energiebron (bio, wind of zon).
Wanneer u een energiebron heeft gekozen kunt u de looptijd van uw overeenkomst kiezen. U kunt er voor kiezen om uw tarieven 1 of 3 jaar vast te zetten. Hierdoor heb u geen last van eventuele prijsstijgingen. Daarnaast kunt u ook kiezen voor een flexibel Variabel energiepakket. Hiermee ontvangt u altijd energie tegen actuele tarieven.
Na uw keuze kunt u uw aanmelding afronden door het invullen van enkele persoonlijke gegevens. Wanneer u dit gedaan hebt ontvangt u een bevestiging per email en gaan uw 14 dagen bedenktijd in. Na uw bedenktijd zal Vandebron uw oude energieleverancier opzeggen. Meer weten? Check dan de website van Vandebron!
Reviews Vandebron
In de afgelopen maanden hebben we via GoedkopeEnergieenGas.nl een hoop klachten ontvangen omtrent Vandebron. Hierbij gingen de klachten voornamelijk om de klantenservice. Deze zou zeer slecht bereikbaar zijn, vooral telefonisch is er niet doorheen te komen. Om deze reden zetten wij onze vraagtekens bij de klantgerichtheid van Vandebron.
Naast deze klachten presenteert Vandebron overigens zeer nette cijfers op haar website. Zo scoort de energieleverancier een 8,9 op een onafhankelijk klantenbeoordelingsplatform. Daarnaast krijgt Vandebron een 9,0 voor het overstapproces en zou 97% van de klanten Vandebron aanraden. Hieruit blijkt dat overstappers waarschijnlijk vooral klachten communiceren via overige websites, en niet via Vandebron zelf.
Vandebron beoordelingen
Laatste beoordelingen
Het klopt niet
Mijn facturen kloppen niet. De berekeningen komen niet overeen met wat op het blad staat, of ze kunnen niet rekenen of er is iets dubieus aan de hand. Ze willen mijn facturen niet corrigeren. Mijn contract vaste tarieven zijn ook anders dan uiteindelijke factuur, hoger dan contract.
Geld wat je jaarlijks moet terug krijgen, krijg je niet. Ze verrekenen dit met het nieuwe jaar, terwijl dit nergens zichtbaar is. Wanneer je contact met klantenservice hebt, krijg je steeds een andere antwoord. Je hebt recht op geld teruggave en correcte overzicht maar dat krijg je niet bij vandebron. Spuugzat met deze energiebedrijf. Ik heb ook mijn geld hard nodig, geef het dan ook terug! En zorg voor correcte facturen!
Oordeel zelf
Ik beperk me maar tot de feiten, oordeel zelf:
– 24 Februari: Eerste jaarfactuur, we krijgen €173,60 terug, met name door laag stroomverbruik (zonnepanelen)
– 17 maart: ik bedenk me opeens dat de €100,- welkomskorting niet op mijn factuur stond: mailtje naar de klantenservice
– 17 maart; snelle reactie: ‘Ik zie inderdaad dat je recht hebt op de korting, ik ga hier meteen achteraan!’
– 17 maart (’s avonds): een nieuwe factuur. Niet met de welkomskorting, wel met een uit de lucht gegrepen meterstand die 2.506 kwh hoger ligt.
– 17 maart (’s avonds): ik mail meteen dat de meterstand niet klopt. Ik mis ook mijn welkomskorting nog steeds
– 18 maart: bericht van Vandebron. ‘Op de oorspronkelijke energienota was nauwelijks elektriciteit meegenomen. Wij hebben bij Liander, een verbruikscorrectie aangevraagd. Hieruit kwam een verbruik van 2506 kWh. Aan de hand hiervan is een correctienota opgesteld.’
– 18 maart: Zelf Liander gebeld om de eindstand van mijn op 12 december vervangen ouderwetse meter op te vragen. Die bleek 67 kwh lager dan de laatste opname in januari 2019, en niet 2.506 kwh hoger. We hebben zonnepanelen. Liander bevestigt de juiste stand met een zgn. meterbon.
– 18 maart: Meterbon + uitleg gemaild naar Vandebron. Met ook verzoek mijn welkomskorting nog te betalen.
– 19 maart: Reactie van Vandebron: Hartelijk bedankt voor het doorsturen van de meterbon. We gaan de meterbon voor je verwerken. Als we meer informatie hebben nemen we contact op.
– 24 maart: naast mijn maandelijkse termijnbedrag wordt €173,60 én €389,16 geincasseerd voor de ‘gecorrigeerde’ jaarnota 2019.
– 25 maart: ik storneer deze onrechtmatige incasso’s
– 26 maart: de klantenservice maar eens telefonisch gebeld. Boodschap: ‘we gaan het uitzoeken en zetten in het systeem dat er geen aanmaning uitgaat. Uw welkomskorting krijgt u niet, want er is twee keer een bedrag gestorneerd. We bevestigen de afspraken op de mail’
– 2 april: geen bevestiging gehad. Er komt wel een aanmaning binnen….
Spijt
Spijt dat ik net mijn contract met een jaar heb verengt bij van de Bron. 14 december 2018 overgegaan naar van de Bron, op 17 december 2018 werd mijn eerste termijn automatisch afgeschreven, op 20 december 2018 werd voor de 2e keer het termijn bedrag afgeschreven, bellen want 320 euro energie afschrijven is best veel vooral in de dure december maand, Dit bedrag zou met de eerst komende jaarafrekening worden verrekend. Afijn de jaarafrekening zojuist ontvangen, wat schetst mijn verbazing, bijbetalen en dit terwijl wij zeker rond de 500 euro elk jaar terug ontvingen van onze toenmalige energie leverancier. Wat staat er ook op de jaarafrekening, 12 betaalde termijnen en niet 13… bellen, nee dit klopt wel want dit is een soort waarborg welke je terugontvangt met de eindafrekening.. nou dit was verleden jaar toch een ander verhaal, bij mij heeft een jaar nog altijd 12 maanden en tot nu toe hebben we in totaal al 14 x een termijn betaald (14e termijn voor januari 2020 vooruit betalen) waarvan er maar 12 te zien zijn op de jaarafrekening, maar mijn bankafschriften zeggen toch echt wat anders.. dus mensen opgelet en kijk je bankafschriften na want voordat je het weet ben je na een jaar mooi een betaald termijn kwijt in een soort van Waarborg fonds van van de Bron. Het klopt allemaal voor geen meter hoe ze aan het goochelen zijn bij van de Bron maar dit heeft nog een staartje en zodra het kan ben ik weg bij van de Bron.
Jammer
door essent zijn overgenomen is funest, ik weet het zeker weer het grote geld erg jammer ze waren zo goed bezig, jammer dat ik een 3 jarig contract heb maar zeg het toch op als het lukt.
Op lange termijn duur
Goed maar niet voor vaste klanten(Wel voor nieuwe meer korting. Goedkopere PRIJZEN!!!!!
Ervaring met Vandebron toevoegen
Hebt u ervaring met energieleverancier Vandebron? Laat dan uw beoordeling achter en help andere consumenten met het vinden van een nieuwe energieleverancier. Na goedkeuring door de redactie zal uw klantbeoordeling overschijnen.
Laat nu een review achter en maak kans op een €100,00 Bol.com cadeaukaart!
Mijn naam is Koen Verkerk. Ik ben de website GoedkopeEnergieenGas.nl in 2014 gestart om mensen bewuster te maken van het geld dat men kan besparen door af en toe een blik te werpen op hun energiezaken. In de bijna 10 jaar dat ik al blog via deze website heb ik al duizenden mensen geholpen met een overstap. Daarnaast heb ik honderden artikelen geschreven over relevante vraagstukken.
Ik schrijf momenteel dagelijks over ontwikkelingen binnen de energiemarkt. Zo weet ik alles van de huidige gasprijs. Ook weet ik van alles over de gemiddelde kosten voor gas water en licht. Daarnaast vertel ik u hoe u eenvoudig energie kunt en besparen en waar de beste acties van dit moment zijn. Hierdoor krijgt u meer inzicht in uw persoonlijke situatie en kunt u flink geld besparen.
In mijn vrije tijd sport ik graag. Ik hou onder andere van wielrennen en boksen. Daarnaast doe ik graag leuke dingen met vrienden en familie en drink ik graag een goed glas whisky.
Heeft u een vraag over iets wat ik heb geschreven? Of over uw persoonlijke energiesituatie? Neem dan contact met mij op via email. Voor vragen over een specifiek onderwerp kunt u ook in onze F.A.Q. terecht.
Ook te bereiken via