Nuon gaat verder onder merknaam moederbedrijf Vattenfall


Het vertrouwde energiemerk Nuon zal gaan verdwijnen. Het bedrijf wat bijna tien jaar terug werd overgenomen door het Zweedse energieconcern Vattenfall zal verder gaan onder de merknaam van het moederbedrijf. Dat maakte Magnus Hall, CEO van Vattenfall, en Nuon-directeur Peter Smink vandaag bekend.

 

Onder één naam meer bereiken

Door het wijzigen van de merknaam wil Vattenfall naar eigen zeggen ‘’onder één naam meer bereiken’’. Hierbij gaat het vooral om wijzigingen die meehelpen aan het tegengaan van klimaatverandering. Wat de precieze voordelen van de naamswijziging zijn wordt nog niet echt duidelijk, zo zegt een Nuon woordvoerder het volgende; “Het past gewoon op dit moment om over te gaan. We zijn onderdeel van een groter bedrijf dat zich op de Europese markt begeeft, maar intrinsiek blijven we hetzelfde.” Volgens de woordvoerder is een van de speerpunten dat de identiteit achter het bedrijf duidelijker wordt wanneer er gebruik wordt gemaakt van één merknaam.

 

Grootste energieleverancier van Nederland

Op dit moment is Nuon de grootste energieleverancier van Nederland. Zo levert de energiereus energie van ongeveer 1,9 miljoen consumenten, bedrijven en organisaties. Naast de levering van energie houdt Nuon zich ook actief bezig met onder andere het opwekken van energie, laadpalen voor auto’s, isolatie en nieuwe warmtetechnieken.

 

‘’Met deze keuze investeren we in Vattenfalls toekomst. Daarbij behouden we het goede van Nuon en versterken we dat met de voordelen die Vattenfall Nederland brengt: slagkracht, schaalgrootte en expertise – hiermee wonnen we de tender voor het eerste subsidievrije windpark op zee, Hollandse Kust Zuid. Met één naam en één boodschap zijn we strategisch en financieel effectiever. Deze verandering stoomt ons klaar voor de toekomst en voor de ontwikkelingen in de energiemarkt, die steeds groter en globaler wordt. En het laat ons commitment zien aan Nederland – we are here to stay!’’ aldus Magnus Hall, CEO van Vattenfall.

 

Gefaseerd overgaan

Het merk Nuon zal overigens niet van de ene op de andere dag veranderen. De verandering van Nuon naar Vattenfall zal gefaseerd gebeuren. Om verwarring te voorkomen zal Nuon in de komende periode zowel het logo van Nuon als dat van Vattenfall tonen. Ook moet het tonen van ‘’Nuon, part of Vattenfall’’ alvast meewerken aan de naamsbekendheid van Vattenfall. Volgens de woordvoerder wordt de naam Nuon pas echt verleden tijd wanneer zo’n beetje alle klanten aangeven te weten van de naamsverandering.

Reageer op dit artikel

  Volgen  
Abonneren op