Wanneer u een klacht over uw energieleverancier heeft, en u komt er samen niet uit, dan kunt u verdere stappen ondernemen. U kunt met uw klacht of klachten bij verschillende instanties terecht. Zo kunt u bijvoorbeeld uw klacht achterlaten op een van de vele website zoals Klachtenkompas of ConsuWijzer. Omdat dit openbaar is, is er voor de energieleverancier meer aanleiding om het probleem op te lossen. Daarnaast kunt u voor informatie of klachten over uw energieleverancier terecht bij onder andere de Autoriteit Consument & Markt, de Geschillencommissie Energie, Energie-Nederland en het Nederlands Meetinstituut.
Goede stappen om te nemen bij klachten
Hebt u een probleem met uw energieleverancier? Volg dan de volgende 3 stappen.
- Neem contact op met uw energieleverancier en bespreek uw klacht. Misschien dat uw leverancier uw klacht direct kan oplossen.
- Maak bezwaar bij uw energieleverancier door een officiële klacht in te dienen. Hoe u dit kunt doen staat in de algemene voorwaarden van het energiebedrijf. Maak in uw brief duidelijk waarom u bezwaar maakt, wanneer u reactie wilt en wat een gewenste oplossing voor het probleem is.
- Bent u er nog niet uit? Stap dan naar De Geschillencommissie. In de algemene voorwaarden van uw energieleverancier kunt u vinden bij welke geschillencommissie ze aangesloten zijn. De Geschillencommissie beslist bij een meningsverschil wie er gelijk heeft. Deze uitspraak is bindend en moet dus opgevolgd worden.
Gegevens Geschillencommissie Energie
In contact komen met iemand van de Geschillencommissie? Maak dan gebruik van onderstaande gegevens.
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
(T) 070 – 310 53 10
(F) 070 – 365 88 14
Energie vergelijken via Goedkope Energie en Gas.nl
Met onze energievergelijker kunt u eenvoudig de beste energie aanbiedingen vergelijken en overstappen naar goedkope energie. Stap ook over en ontvang een gratis tablet, korting op stroom of een leuk welkomstcadeau! Meer weten? Bekijk hier alle energie informatie pagina’s of bekijk hier de FAQ.