easyJet stapt ook in de energiemarkt met easyEnergie

Het bedrijf achter airliner easyJet gaat stroom en gas verkopen. Onder het label easyEnergy zal het bedrijf groene stroom en gas gaan aanbieden. Hierbij ligt de focus op het kopen van energie tegen actuele prijzen. Zonder enige winstopslag.

 

Energiemarkt opschudden

Het doel van easyEnergie is om de energiemarkt op te schudden. Dit wil het bedrijf vanaf vandaag gaan doen door het bieden van lage prijzen en een sobere dienstverlening. De huidige energiemarkt is niet transparant. Dat stelt CEO en co-initiatiefnemer Maarten Roelfs. ‘’Aanbieders lokken klanten met allerlei welkomstpremies en bonussen, waardoor energie goedkoop lijkt. Maar na een jaar ga je honderden euro’s extra betalen, tenzij je blijft wisselen.’’

Bij easyEnergie zal het mogelijk worden om maandelijks op te zeggen. Daarnaast wordt er geen extra winst gemaakt over de geleverde stroom en gas. easyEnergie zal zijn geld gaan verdienen aan een vergoeding die consumenten per maand gaan betalen. Op dit moment zal het bedrijf €5,00 per maand per aansluiting in rekening brengen. Hierdoor betalen momenteel maximaal €120,00 aan vastrechtkosten per jaar.

 

Slimme meter verplicht

Het nieuwe verdienmodel van easyEnergie moeten mogen zijn door de opkomst van slimme meters. ‘’Dankzij de slimme meter kunnen we op uurbasis uitlezen wat iemands verbruik is,’’ legt Roelfs uit.

Voor consumenten met een slimme meter biedt dit grote voordelen. ‘’Stroomprijzen verschillen per uur, gasprijzen per dag. Met deze wetenschap kunnen mensen ervoor kiezen een was te draaien op het moment dat stroom het goedkoopst is of de thermostaat hoger te zetten als gas goedkoop is,’’ zegt de CEO die met zijn nieuwe idee naar de easyGroup ging, ‘’Ik ken hun ceo Sir Stelios Haji-Ioannou uit mijn netwerk, vandaar.’’

 

Koppelen slimme meter en energieprijzen

Momenteel is easyEnergie de enige energieleverancier die de slimme meter direct gebruik voor het afrekenen van energie. Aangezien de energieprijzen nogal fluctueren zal het voor consumenten wel lastiger worden om in te schatten wat zij op jaarbasis betalen. Daarnaast is het dan wel mogelijk om extra voordeel te pakken op momenten dat energie goedkoper is. Volgens CEO Roelfs is het wel mogelijk om een goede indicatie af te geven. Daarnaast is het volgens hem goed mogelijk om geld op de energierekening te besparen.

Aangezien easyJet een sterk merk is binnen Nederland is te verwachten dat diverse consumenten de stap zullen wagen naar deze nieuwe energieleverancier. Of de nieuwe energieleverancier deels eigendom is van easyJet wordt niet echt duidelijk uit het verhaal van Roelfs.

 

 

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *